Jak zadbać o jakość w przedsiębiorstwie produkcyjnym?

 

Aby czynności podejmowane w przedsiębiorstwie produkcyjnym mogły być realizowane w sposób profesjonalny oraz możliwie najbardziej wydajny, konieczne jest sprostanie szeregowi przepisów związanych z jakością. Jak się bowiem okazuje, ponad 70 procent konsumentów twierdzi, że to właśnie jakość jest czynnikiem decydującym o ich decyzjach zakupowych.

1

Żyjemy w świecie bardzo dużej konkurencji na rynku. Właściwie w każdej branży istnieje co najmniej kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt podmiotów oferujących bardzo zbliżone do siebie produkty lub usługi. Tym, co je odróżnia nie musi być cena, ale jakość. Często to właśnie ona powoduje, że konsumenci decydują się na tę, a nie inną firmę (nawet, jeśli cena jest mniej korzystna). Za utrzymanie stabilnej jakości oraz bezpieczeństwa produktu odpowiada dział jakości.

 

Jak zmieniała się dbałość o jakość w przedsiębiorstwach produkcyjnych?

NormW dawniejszych czasach jakość w przedsiębiorstwach produkcyjnych nie była aż tak mocno propagowana. Z reguły polegała ona po prostu na ocenie wytwarzanych wyrobów oraz na odrzucaniu tych produktów, które pod jakimś względem odbiegały od normy. Dziś bardzo mocno się to zmieniło. Nowoczesne sterowanie jakością bazuje na stale ulepszanych technologiach, dlatego wymusza ono podejście do kontroli jakości jako uczenia się procesów i wprowadzania do nich efektywnych modyfikacji mających wpływ na cały etap wytwórczy. Oznacza to, że zarządzanie jakością nie ogranicza się wyłącznie do kontroli, ale polega również na implementacji zupełnie nowych rozwiązań technologicznych podnoszących
jakość produktów.

2

Postaw na sprawdzone rozwiązania Jednym z certyfikatów wydawanych w celu potwierdzenia jakości prowadzonych procesów w przedsiębiorstwie produkcyjnym jest Europejski Lider Jakości. Certyfikat ten daje możliwość budowania pozytywnego wizerunku firmy wśród obecnych oraz przyszłych klientów firmy. Ma on za zadanie nie tylko podkreślić klarowność misji i wizji firmy, ale również ukazać unikalny kierunek rozwoju przedsiębiorstwa.

 3