Home  >   O nas  >   O ECJiP



     O ECJIP

Europejskie Centrum Jakości i Promocji zajmuje się wspieraniem przedsiębiorców dążących do systematycznego podnoszenia jakości oferowanych przez siebie produktów i usług. Poprzez przyznawane wyróżnienia marketingowe Europejskie Centrum Jakości i Promocji sprzyja podnoszeniu konkurencyjności rodzimych przedsiębiorców na rynkach lokalnych i europejskich. Nazwa Europejskie Centrum Jakości i Promocji Sp. z o.o. świadczy o szerokim zakresie geograficznym swojej działalności, która obejmuje nie tylko teren Unii Europejskiej, ale cały Stary Kontynent. Działania Europejskiego Centrum Jakości nakierowane są na wspieranie przedsiębiorców dążących do podnoszenia jakości produktów i usług również związanych z bezpieczeństwem człowieka oraz ekologią. Efektem współpracy są najwyższej jakości produkty i usługi spełniające polskie i europejskie standardy.  

Misją Europejskiego Centrum Jakości i Promocji jest podejmowanie działań zmierzających do sprawnego, fachowego i efektywnego promowania najlepszych firm i organizacji działających na polskim rynku. Cel ten realizują nasi wysoko wykwalifikowani specjaliści niosący przedsiębiorcom kompleksową pomoc marketingową zmierzającą do wypromowania produktów i usług cechujących się najwyższą na rynku jakością.

Jesteśmy dumni, że Nasza Firma zawsze zapewnia swoim klientom profesjonalną i miłą obsługę oraz jasno sprecyzowane zasady współpracy.

Programy certyfikujące administrowane przez Europejskie Centrum Jakości i Promocji zostały oparte na: dyrektywach UE dotyczących systemów jakościowych, ekologii oraz dotyczących bezpieczeństwa człowieka, a także na normach ISO, procedurach związanych z systemami zarządzania i jakością. Celem Programów jest wyłonienie elity przedsiębiorstw, oferujących produkty i usługi najwyższej jakości na rynku unijnym, jak również gwarantujących wysokie standardy bezpieczeństwa oraz działania prośrodowiskowe i prozdrowotne.

Wymagania stawiane przez Konsumentów oraz Kontrahentów coraz częściej zobowiązują firmy i instytucje do poddawania oferowanych przez siebie produktów i usług ocenie niezależnych ekspertów oraz zdobywania akredytacji, potwierdzających najwyższą jakość oraz wysokie standardy produkcji, jak i świadczenia usług. Badania prowadzone wśród Konsumentów potwierdzają, iż wybierając produkty i usługi, Konsumenci nie kierują się tylko informacjami zawartymi w reklamie oraz deklarowanymi przez producentów/usługodawców, poszukują natomiast znaków gwarancyjnych wydawanych przez jednostki niezależne. 

Wspieranie wizerunku marki za pomocą znaków promocyjnych to najbardziej wiarygodna forma zapewnienia Konsumenta o dokonaniu właściwego wyboru. W dobie rosnącej konkurencji specjaliści z zakresu promocji marek i produktów zalecają, aby głównym elementem kampanii marketingowych i promujących było podkreślanie wysokiej jakości oraz bezpieczeństwa oferowanych produktów i usług, co pozwala na trwałe budowanie zaufania zarówno wśród Konsumentów, jak i Kontrahentów. W ostatnich latach zauważalna jest także tendencja do wybierania produktów ekologicznych, o wysokich właściwościach zdrowotnych. Wraz z wzrastającą świadomością konieczności ochrony środowiska warto, aby również firmy wykazały się wrażliwością w tym zakresie. Możliwość udokumentowania swoich działań prośrodowiskowych posiadanym Certyfikatem podnosi rangę firmy oraz przedstawia ją jako zaangażowaną w działania prośrodowiskowe i tym samym prospołeczne.  

Europejskie Centrum Jakości i Promocji specjalizuje się we wdrażaniu, doskonaleniu i auditowaniu Systemów Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001, PN-EN ISO 14001, OHSAS/PN-N 18001, PN-EN ISO 22000, PN-EN ISO 13485, PN-EN ISO 15378, PN-EN ISO 27001, AQAP, PN-EN ISO 22716/GMP Kosmetyczne, PN-EN 1090, PN-EN ISO 3834:2007, FSC, BRC, IFS oraz Systemu HACCP. Europejskie Centrum Jakości i Promocji proponuje innowacyjną metodę wdrażania norm, będącą wynikiem wieloletnich doświadczeń zespołu specjalistów. Przed rozpoczęciem wdrożenia ISO jest oferowany tzw. audyt zerowy, a po jego wykonaniu następuje dostosowanie odpowiedniego programu działań związanych z właściwym wdrażaniem ISO. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wdrożenia ISO realizowane są sprawnie i w niedługim czasie, tak aby nie były uciążliwe dla Klientów, ich pracowników i Kontrahentów. Certyfikacja ISO odbywa się w kilku etapach. W związku z tym, że Certyfikat ISO wydawany jest na 3 lata, po pierwszym i po drugim roku od przyznania Certyfikatu, firma, aby utrzymać Certyfikat, musi poddać się audytowi nadzoru. Coroczne audyty nadzoru mają na celu ciągłą optymalizację procesów. Po trzech latach przeprowadzany jest audyt recertyfikacji. Przystąpienie do tego audytu stanowi potwierdzenie długoterminowego zaangażowania organizacji w odpowiedni System Zarządzania. 

Priorytetem Europejskiego Centrum Jakości i Promocji jest również zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i innym użytkownikom, którzy korzystają z urządzeń rekreacyjno-zabawowych. W tym celu sprawdzamy wszystkie najważniejsze parametry wyrobów, zanim ktokolwiek z nich skorzysta, oraz dbamy o to, by urządzenia spełniały wymagania właściwych norm. Zapewniamy bezpieczeństwo poprzez certyfikację takich wyrobów, jak urządzenia przeznaczone na: place zabaw, boiska, sale zabaw, sale gimnastyczne oraz fitness.  

Certyfikacja urządzeń na place zabaw, sale zabaw, sale gimnastyczne oraz uzyskanie Certyfikatu jest ważną informacją dla klienta, że dany wyrób został sprawdzony oraz że producent wykonuje wyroby spełniające wymagania odpowiednich dla siebie norm m.in.:

Place zabaw
- PN-EN 1176-1:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 1: Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-EN 1176-2:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 2: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań huśtawek.
- PN-EN 1176-3:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 3: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań zjeżdżalni.
- PN-EN 1176-4:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 4: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań kolejek linowych.
- PN-EN 1176-5:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 5: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań badan karuzeli.
- PN-EN 1176-6:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 6: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań urządzeń kołyszących.
- PN-EN 1176-7:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 7: Wytyczne instalowania, kontroli, konserwacji i eksploatacji.
- PN-EN 1176-10:2009+Ap1:2013 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 10: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań całkowicie obudowanych urządzeń do zabawy.
- PN-EN 1176-11:2014 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie - Część 11: Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań sieci przestrzennej.
- PN-EN 748:2013 Sprzęt boiskowy. Bramki do piłki nożnej. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 1177:2009 Nawierzchnie placów zabaw amortyzujących upadki. Wyznaczenie krytycznej wysokości upadku.

Urządzenia sportowo-rekreacyjne
- PN-EN 749:200+Ap1:2013 Sprzęt boiskowy. Bramki do piłki ręcznej. Wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-EN 913:2008 Sprzęt gimnastyczny. Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-EN 916:2005 Sprzęt gimnastyczny. Skrzynie do skoków. Wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-EN 1270:2006 Sprzęt boiskowy. Sprzęt do koszykówki. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 1271:2015 Sprzęt boiskowy. Sprzęt do siatkówki. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 1509:2008 Sprzęt boiskowy. Sprzęt do badmintona. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 1510:2006 Sprzęt boiskowy. Sprzęt do tenisa. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 12196:2005 Sprzęt gimnastyczny. Konie i kozły. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 12197:2000 Sprzęt gimnastyczny. Drążki. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 12346:2001 Sprzęt gimnastyczny. Drabinki przyścienne, drabinki kratowe. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-EN 12432:2001 Sprzęt gimnastyczny. Równoważnie. Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa, metody badań.
- PN-N-97062:1996 Sprzęt gimnastyczny. Liny do wspinania.
- PN-N-97063:1996 Sprzęt gimnastyczny. Ławki gimnastyczne.
- PN-EN 12655:2001 Sprzęt gimnastyczny - Kółka - Wymagania funkcjonalności i bezpieczeństwa oraz metody badań.
- PN-EN 914:2008 Sprzęt gimnastyczny - Poręcze równoległe i poręcze kombinowane asymetryczne/równoległe - Wymagania i metody badań z uwzględnieniem bezpieczeństwa.
- PN-EN ISO 20957-1:2014-02E Stacjonarny sprzęt treningowy. Część 1: Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-EN 957-2:2005 Stacjonarny sprzęt treningowy - do treningu siłowego.
- PN-EN 957-4:2007+A1:2010 Stacjonarny sprzęt treningowy - ławy do ćwiczeń siłowych.
- PN-EN 16630:2015-06 Wyposażenie siłowni plenerowych zainstalowane na stałe - Wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-EN 15312+A1:2010 Ogólnie dostępny sprzęt do uprawiania wielu dyscyplin sportowych - Wymagania, w tym wymagania bezpieczeństwa oraz metody badań.
- PN-EN 14974:2006 Urządzenia dla użytkowników sprzętu rolkowego – wymagania bezpieczeństwa i metody badań.

Obiekty widowiskowe (trybuny)
- PN-EN 13200-1:2013-02 Obiekty widowiskowe - Część 1: Ogólna charakterystyka widowni.
- PN-EN 13200-3:2006 Obiekty widowiskowe - Część 3: Elementy oddzielające – Wymagania.
- PN-EN 13200-4:2007 Obiekty widowiskowe - Część 4: Siedziska - Właściwości wyrobu.
- PN-EN 13200-5:2007 Obiekty widowiskowe - Część 5: Trybuny teleskopowe.
- PN-EN 13200-6:2013-06 Obiekty widowiskowe - Część 6: Trybuny demontowalne (tymczasowe).

Meble szkolne, przedszkolne, biurowe
- PN-EN 1335-1:2004 Meble biurowe. Krzesło biurowe do pracy. Część 1: Wymiary. Oznaczanie wymiarów.
- PN-EN 1335-2:2009 Meble biurowe. Krzesło biurowe do pracy. Część 2: Wymagania bezpieczeństwa.
- PN-EN 1335-3:2009 Meble biurowe - Krzesło biurowe do pracy - Część 3: Metody badań.
- PN-EN 1729-1:2007 Meble. Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych. Część 1: Wymiary funkcjonalne.
- PN-EN 1729-2:2012 Meble. Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych. Część 2: Wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
- PN-F-06009:2001 Meble szkolne i przedszkolne. Wymagania i badania.
- PN-F-06010-05:1990 Meble szkolne i przedszkolne. Meble do przechowywania. Podstawowe wymiary funkcjonalne.
- PN-EN 14073-2:2006 - wersja polska Meble biurowe - Meble do przechowywania - Część 2: Wymagania bezpieczeństwa.
- PN-EN 14073-3:2006 - wersja polska Meble biurowe - Meble do przechowywania - Część 3: Metody badań stateczności i wytrzymałości konstrukcji.
- PN-EN 14074:2006 - wersja polska Meble biurowe - Stoły, biurka i meble do przechowywania - Metody badań wytrzymałości i trwałości części ruchomych.
- PN-EN 16139:2013-07 - wersja angielska Meble - Wytrzymałość, trwałość i bezpieczeństwo - Wymagania dla siedzisk użytkowanych poza mieszkaniem.

Dzięki nam producenci i importerzy łatwiej poszerzają swoje rynki zbytu, na których uznawane są jedynie wyroby certyfikowane przez akredytowane jednostki. Współpracujemy z coraz większą liczbą polskich producentów. Nasi pracownicy certyfikowali wyroby wiodących polskich marek (m.in. Muller, Playeko, Comes, Pro Sympatyk, Pesmenpol, Sport Transfer, Interplactic, Croquet, Novum, Fabryka Zabawy, Saternus).

W ramach prowadzenia badań pod kątem bezpieczeństwa nawierzchni znajdujących się na placach zabaw Europejskie Centrum Jakości i Promocji Sp. z o.o., wykorzystując nowoczesne technologie, wyprodukowało urządzenie mobilne zgodne z PN-EN 1177:2009, zdolne do precyzyjnego określenia parametru HIC. Przeprowadzone badanie jest zakończone szczegółowym raportem, który opisuje jakość wykonania nawierzchni w odniesieniu do ww. normy.

Użytkownicy korzystający z urządzeń znajdujących się na placach zabaw, takich jak: huśtawki, zjeżdżalnie, karuzele, ścieżki zdrowia, piaskownice, oraz osoby, które rekreacyjnie czy też wyczynowo korzystają z obiektów sportowych wyposażonych w nawierzchnie i urządzenia do uprawiania różnorodnych dyscyplin sportowych, zasługują na to, aby ich bezpieczeństwo było priorytetem dla właścicieli i zarządców obiektów rekreacyjnych. Klient ma prawo oczekiwać tego, że przygotowany sprzęt będzie wykonany zgodnie z wymaganiami odpowiednich norm europejskich, a dzięki temu uprawianie sportu czy też beztroskie harce na placu zabaw będą dla nich prawdziwą radością. Zarządcy obiektów, którzy dbają o to, aby odpowiadały one najwyższym standardom jakości, i którzy działają na podstawie norm i wytycznych regulujących kwestie wymogów bezpieczeństwa, mają możliwość skorzystania z usług naszej firmy.

Oferujemy pełen zakres usług w obszarze badań i certyfikacji wyrobów oraz kontroli i przeglądów placów zabaw. Nasz liczny zespół posiada niezbędne kompetencje, wykształcenie, wiedzę oraz doświadczenie zawodowe do realizacji zleceń. Oceny zgodności dokonywane są w sposób bezstronny i niezależny z przestrzeganiem przepisów prawnych w tym zakresie. Postępowanie Departamentu Certyfikacji Wyrobów regulują zapisy zawarte w Księdze Systemu Jakości i procedurach Systemu Jakości, który jest zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17065:2013. Uzyskany Certyfikat w znacznym stopniu ułatwia odbiór nawierzchni i urządzeń sportowych.

Nasza jednostka wydaje dokumenty pod nazwą CERTYFIKATY. W treści certyfikatów są umieszczane najważniejsze informacje odnośnie do wyrobów certyfikowanych (m.in. normy odniesienia, program certyfikacji, typ programu certyfikacji).

Nie przyznajemy atestów. Słowo „atest” odnosi się przede wszystkim do jakości materiałów, czyli atest jest jedynie jednym z elementów wymaganych podczas procesu certyfikacji placów zabaw, huśtawek, zjeżdżalni, karuzel, bujaków, ważek, urządzeń linowych, mebli, urządzeń sportowych itp. Atesty jakości są wydawane przez takie jednostki, jak Państwowy Zakład Higieny, który bada takie wyroby, jak: farby, granulaty, lakiery.